Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z usługi Zarządzanie najmem. Obsługujemy lokale mieszkalne na terenie Wrocławia. Oferujemy kompleksową opiekę nad Państwa nieruchomością.
Powierzając swoją inwestycję profesjonalistom oszczędzacie Państwo czas, minimalizujecie ryzyka związane z najmem, optymalizujecie zysk z inwestycji.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Poniżej zamieszczamy szczegółowy zakres usług, który może być zmodyfikowany w uzgodnieniu z klientem.
W przypadku większej liczby lokali przekazanych do zarządzania stawka wynagrodzenia jest negocjowana indywidualnie.
Pracujemy na podstawie umowy o zarządzanie lokalem i pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego. Zainteresowanym prześlemy wzory dokumentów.
Pytania i zgłoszenia proszę kierować:
gmalczewski@cortenieruchomosci.pl
tel. kom.: 603-273-873
STANDARDOWY ZAKRES USŁUGI:
I. Czynności przygotowawcze
- uzgodnienie z Zamawiającym profilu poszukiwanych najemców, warunków najmu etc.
- przygotowanie oferty najmu lokalu w tym dokumentacji zdjęciowej, treści ogłoszeń etc.,
- dokonywanie ogłoszeń i innych działań marketingowych zmierzających do znalezienia najemcy,
- prezentacje potencjalnym najemcom,
- weryfikacja i selekcja potencjalnych najemców według kryteriów uzgodnionych z Zamawiającym,
- przygotowanie umowy najmu,
- podpisanie umowy najmu,
- odbiór kaucji od Najemcy,
- wydanie Lokalu Najemcy (protokół zdawczo – odbiorczy, dokumentacja fotograficzna, stan liczników),
- niezbędne do należytego wykonania umowy kontakty z Zarządcą Wspólnoty Mieszkaniowej / Spółdzielnią Mieszkaniową;
II. Bieżąca obsługa najmu
- odbiór i rozliczenie płatności od Najemcy,
- przekazanie Zamawiającemu czynszu najmu pomniejszonego o wynagrodzenie Zarządzającego,
- uregulowanie opłat eksploatacyjnych na rzecz Wspólnoty/Spółdzielni Mieszkaniowej oraz dostawców mediów,
- monitoring płatności i stanu technicznego Lokalu,
- przekazywanie w formie pisemnej do ostatniego dnia każdego miesiąca Zamawiającemu raportu z podjętych działań, stanu płatności, otrzymanych rozliczeń mediów, zgłoszonych awarii etc.
- kontakt z Najemcami/lokatorami,
- rozwiązywanie występujących problemów wynikających ze zgłoszonych usterek, awarii sprzętu AGD, instalacji technicznych etc.
- podejmowanie działań windykacyjnych w przypadku zaistnienia zaległości w płatnościach Najemcy,
- rozliczanie okresowego opłat eksploatacyjnych na podstawie stanu liczników, zawiadomień od zarządcy, rachunków i rozliczeń dostawców mediów (energia elektryczna, gaz);
III. Zakończenia umowy najmu
- odbiór Lokalu od Najemcy (protokół zdawczo – odbiorczy, dokumentacja fotograficzna, stan liczników) z uwzględnieniem stwierdzonych wad, uszkodzeń, stopnia zużycia Lokalu,
- rozliczenie kaucji,
- przedstawienia końcowego pisemnego raportu Zamawiającemu
IV. Koszty
Stawka podstawowa to 12% czynszu najmu Lokalu miesięcznie, brutto;
Jak? Potrącane przez Zarządzającego z miesięcznych opłat uzyskanych od Najemcy.
Bez opłaty w okresach, gdy Lokal nie jest wynajęty.
Bez opłaty wstępnej;
Zamawiający ponosi koszty:
- pełnomocnictwa (jednorazowo),
- prac zleconych przez Zarządzającego w porozumieniu z Zamawiającym takich jak: usuwania awarii, usterek, dodatkowe sprzątanie Lokalu, bieżąca konserwacja Lokalu, ubezpieczenie Lokalu.
Zamawiający we własnym zakresie rozlicza podatek dochodowy.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.